KOROONA PÄRAND Tallinnasse lõksu jäänud kruiisilaevad täidavad riigikassat, ent saastavad keskkonda

Copy
Aida kruiisilaevad Tallinna reidil
Aida kruiisilaevad Tallinna reidil Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Ligi kolm aastat on Tallinnas Vanasadamas seisnud Saksa kruiisifirma AIDA Cruises kruiisilaev. Ehkki tänaseks on koroonalõksu jäänud laev nii omanikku kui nime muutnud, «hulbib» laev endiselt kai ääres. Kas ja kui palju suur kruiisilaev sellega keskkonda saastab ning milliste maksudega laev Eesti kassat täidab? 

2020. aasta juulis teatati, et Tallinnas Vanasadamas peatuvad üheks päevaks Saksa kruiisifirma AIDA Cruises kruiisilaevad Aidaaura ja Aidacara. Hiljem lisandus samale reederile kuuluv Aidavita. Kui esialgu oli peatuse eesmärgiks vaid kütuse tankimine ja söögi- ning joogivarude täiendamine, siis peagi tõstatati leheveergudel küsimus, miks endisel Tallinna lahel «hulbivad».

Toona ütles Tallinna sadama turundusjuht Sirle Arro, et koroonaviirusest räsitud suvel enamik kruiise ei toimu ja nii otsivad laevad endale kohta, kus seista ja paremaid aegu oodata. Üks laevadest seisab tänaseni koroona pandeemiast tingitud kriisi tõttu endiselt Tallinna sadamas. Sõsarlaevad lahkusid aga 2021. aasta juulis ja septembris.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles