Seega oleks eeskirja kohaselt pidanud Valga vald bussiootepaviljonide reklaampindade kasutusse andmiseks korraldama avaliku enampakkumise ja selle tulemused kinnitama vallavalitsuse korraldusega ning sõlmima seejärel vara kasutusse andmise lepingu (eeskirja § 18 lg 1 ja lg 5 alusel).
Ühe erakonna huvi olla esindatud vallavolikogus ning valimistel kandideerija, siinkohal Lauri Drubinši soov saada valitud vallavolikokku, ei kujuta endast avalikku huvi. Ühesõnaga, Valga vald on reklaampindu tasuta kasutada võimaldades teinud Eesti Reformierakonnale valla vahendite arvelt annetuse, mh tingimustel, mis pole kättesaadavad teistele isikutele.
Riigikontroll on märkinud 2015. aasta aruandes riigikogule, et kui omavalitsus teeb kulusid poliitikute või erakondade reklaamimiseks, tegutseb ta erahuvides.»
Reklaampindade tasuta kasutada andmise vastu kõneleb suuresti ka asjaolu, et Valga vald on bussiootepaviljone ehitades teinud kulusid ning reklaampindadeta paviljonid oleksid olnud tunduvalt odavamad. Lisaks tasub vald omanikuna nende reklaampindade korrashoiu kulusid.
Oleks loogiline, et reklaampinna väljaehitamise ja korrashoiu kulud katab kaudselt reklaampinna kasutaja üüri või rendiga.
Reformierakonna ja Drubinši rikkumine seisneb selles, et Valga vallale kuuluvaid reklaampindu kasutati valimisreklaamide esitamiseks ning nende eest ei olnud makstud. ERJK hinnangul on tegemist rahaliselt hinnatava hüve saamisega juriidiliselt isikult, mis on keelatud annetus ja mis tuleb vallale tagastada.
«Komisjon teavitas Eesti Reformierakonda kavatsusest teha erakonnale ettekirjutus keelatud annetuse tagastamiseks. Menetluse käigus selgus, et keelatud annetuse Reformierakonna osa suurus on 451 eurot. Reformierakond tasus oma arvestuse kohaselt 24.01.2022 Valga vallale 384,93 eurot. Seejärel teavitas komisjon, et keelatud annetuse suurus koos Lauri Drubinši osaga on 902 eurot ja kui Reformierakond võtab enda kanda ka Drubinši reklaamiosa, tuleb Valga vallale tasuda veel 517,07 eurot,» seisab ERJK menetlustoimikutes.