Maalehes ilmunud reklaam eksitab vanainimesi

Maalehe reklaam seadmele, mis lubab taastada kõrvakuulmise

FOTO: Heveli Veersalu / Kuuuurija.ee

«Kuuuurija» toimetusega võttis ühendust vanaproua Milvi, kes on sattunud enda sõnul Maalehes ilmunud reklaami tõttu pettuse ohvriks.

Milvi on 79-aastane vanaproua, kes on koos abikaasaga aktiivne Maalehe lugeja. Maalehte tellivad nad enda sõnul eelkõige sellepärast, et nende meelest on see üks vähestest ajalehtedest, mis pole nii-öelda kollane. Siinkohal ei saa jätta mainimata, et Milvi ja tema abikaasa on elu aeg maal elanud ning loomakasvatus ja põlluharimine pole nende jaoks kauged teemad.

Maaleht on ajaleht, mis ilmub kord nädalas neljapäeviti ning kajastab eelkõige maaeluga seonduvat. 3. detsembri hommikul oligi taas käes Maalehe ilmumise päev ning kaks krapsakat pensionäri suundusid postkasti juurde lehe järele, ikka selleks, et oluliste uudistega kursis olla.

Just sellel samal päeval avastaski vanapaar reklaami, mis tundus neile esialgu ülesehituse tõttu tavapärase artiklina. Reklaam ajalehes lubas parandada imelise vedelikuga inimese kuulmisteravust 15 korda ning kliinilised uuringud olevat tõestanud, et kolme nädala jooksul võib taastuda lausa kogu kuulmisulatus.

Maalehe reklaam vedelikule, mis lubab taastada kõrvakuulmise

FOTO: Heveli Veersalu / Kuuuurija.ee

Milvi abikaasa, keda perekonnas rõõmsasti Papaks kutsutakse, oli pidevalt naisele tolle halba kõrvakuulmist ette heitnud. Just see ajendaski Milvit seda näilist imetoodet ostma.

Peale nädalast mõtlemisaega otsustaski Milvi helistada reklaamis olevale numbrile, et toode omale tellida.

Esimesele 100 tellijale lubati lausa 70-protsendilist allahindlust ning toode pidavat maksma 130 euro asemel vaid 39 eurot. Milvi sõnul suruti talle peale lausa mitut pudelit, sest telefonimüüja sõnul oleks ühe pudeli kogus liiga väike ning tulemus ei pidavat siis nii hea olema.

Nii lasigi proua Milvi end veenda ja ostis lausa viis pudelit «imerohtu». Sellise suure tellimuse eest lubati ka kingitus saata. Kingitusena sai proua omale neli ühesugust tundmatut aparaati, mis pidavat tegema elektrilist stimulatsiooni liigestele.

Maalehes reklaamitud vedelik, mis peaks taastama kõrvakuulmise

FOTO: Heveli Veersalu / Kuuuurija.ee

Kogu kaup oli kohal juba järgmisel päeval peale tellimuse esitamist. Tellimus saabus lunapakina, mis tähendab, et paki eest tuli tasuda kullerile sularahas kohapeal. Milvi üllatuseks küsis kuller tunduvalt suuremat summat, kui müüja oli talle telefonis öelnud.

Tellimus koos kingitustega läks Milvile maksma 156 eurot. «Egas ma hakanud kullerit ära ajama ja maksin kombeka inimesena oma arve ära!» kirjeldas naine olukorda.

Siinkohal tuleb mainida, et kingituse juures puudus eestikeelne teave, kuigi ka see lubati kaasa anda. Kuna vanaproua enda sõnul sellist «välismaa keelt» ei oska, palus ta oma lastelt tõlkimisega abi.

Kingitus, mis kaasnes Maalehes reklaamitud vedeliku tellimusega

FOTO: Heveli Veersalu / Kuuuurija.ee

Pakendil on kirjas, et teatud haigustega on selle aparaadi kasutamine rangelt keelatud. «Aga kui mul ei oleks olnud kedagi tõlkijaks võtta ja ma sellise suure elektrilaengu oma kehast läbi oleks lasknud, mida ma isegi oma lehmade karjustesse ei julge panna, mis siis oleks saanud? Kes vastutab?» on Milvi ettevõtte peale väga pahane.

Kingitus, mis kaasnes Maalehes reklaamitud vedeliku tellimusega

FOTO: Heveli Veersalu / Kuuuurija.ee

Välismaa firma Global Help Info müüb edasi tootja Auresoil kõrvaõli Sensi & Secure. Milvi ütles, et tema perearsti sõnul on see sama toimeainega, mis Eesti apteekides käsimüügis olev kõrvavaigu eemaldusvedelik Vaxol, mis on tunduvalt odavam.

Just seda sama Sensi & Secure kõrvaõli kasutas Milvi kolm kuud, kuid imestuseks kulus tal selle aja jooksul vaid veerand pudelit. Sellel hetkel jõudis naine tõdemuseni, et teda on petetud, ja ta soovis ettevõttega uuesti ühendust võtta.

«Kui ma neile uuesti helistasin, hakkasid nad mulle taas kärbseid pähe ajama. Ütlesid, et ma oleks iga kuu pidanud uue pudeli avama ja seepärast mulle midagi mõjunud polegi. Samuti toodi mulle näitena, et kui mul piim kodus hapuks läheb, siis ma viskan ju selle ära, ja seda nõuti ka selle rohuga. Aga see on ju toote raiskamine!» oli naine müügimehe jutust hämmingus.

Pakendi infolehel on selgelt kirjas, et toodet tuleb kasutada 2–3 korda nädalas, mõlemasse kõrva üks tilk, seda järgis ka Milvi. Seda kuuldes olevat edasimüüja soovitanud toodet iga päev kasutama hakata ning püüdis naisele selgitada, et just vähese kasutamise tõttu naise kuulmine paranenud ei olegi.

«Ei ma mõista, kas ma oleks pidanud hakkama teelusikaga seda omale kõrvast sisse ajama?» püüdis naine olukorda väikese huumoriga võtta.

Esialgu ei soovinud Milvi väitel firma talle tagastamise jaoks vajalikku lehte saata, kuid pika palumise peale talle see saadeti. Ikka ja jälle olevat püütud selgeks teha, kui «hea» see toode ikka on.

Kui Milvi koos postkontori töötajaga tagastuslehte luges, sai ta aru, et ka tagastamise peab ta oma taskust kinni maksma ja kogusumma oleks ulatunud 20 euroni. Tähelepanuväärne on see, et tagastamise lehel oli juba hoopiski kolmanda ettevõtte info.

«Ei maksa need neli pudelit midagi nii palju, tõenäoliselt parseldati mulle hoopis need aparaadid pähe, millest oli vaja lahti saada. Häbitud! Aga võtan seda kui kooliraha, sest kes ikka tasuta haridust saanud on?» võtab Milvi olukorda uue õppetunnina.

Milvi rääkis ka teiste omaealistega ning kahjuks selgus, et sama reha otsa on sattunud mitmed eakad.

«Kuuuurija» toimetus hakkas uurima kõnealuseid tooteid ja ettevõtet Global Help Info. Selgus, et enam pole võimalik tooteid firmalt tellida, sest selle koduleht ei ole enam saadaval. Samuti ei ole enam kasutusel reklaamis olev tellimisnumber. Tagastuste ja kaebuste telefoninumbril võtab vastu automaatvastaja vigases eesti keeles. Peale pikka robotlikku kõne päris inimesega kahjuks vestelda ei ole saagi.

«Kuuuurija» toimetus uuris Ekspress Meedialt, kuidas selline reklaam nende ajalehte küll sattus.

Kommentaari andis Ekspress Meedia prindi- ja erilahenduste osakonna juht Roland Viin:

«Reklaami koostööpartnerite suhtes käitume eelduslikult alati heausklikult. Meie meediamaja reklaami mahtude juures ei ole reklaamitoimetajatel alati võimalik kõikide reklaamide sisu autentsust kontrollida, kui pealtnäha vastab reklaam reklaamiseadusele, mistõttu tuleb ette ka kahetsusväärseid juhtumeid, millele saame jälile alles pärast reklaamide ilmumist. Kuna antud reklaamiklient on aastaid aktiivselt reklaaminud ka konkureerivates päevalehtedes, eraldasime soovi korral ka meie neile meediaplaani. Antud reklaamid said kohe pärast esimesi ilmumisi tühistatud ning praeguseks hetkeks on kliendiga ka tervikuna koostöö peatatud. Tegemist ei ole olnud Maalehe pahatahtliku käitumisega, vaid antud juhul reklaamiosakonna eksimusega. Vabandame kõikide lugejate ees ning loodame mõistvale suhtumisele.»